Monday, May 12, 2008

RAYUAN KER?

Erm masih lagi tentang keputusan naik pangkat..baru aku nak lupa pasal surat gagal naik pangkat semalam, tadi awal2 pagi bos panggil ada short discussion. tetiba last topik dier suruh pegawai yang ada pegi interview naik gred 44 tp gagal tu stay kejap...ingat nak cakap apa..rupanya dia kata sapa yang tak berjaya tuh bolehlah buat surat rayuan..dan rayuan itu atas dasar bhw markah penilaian prestasi tu tak dibuat moderation, jadi tak balanced, ada sesetengah orang dapat markah tinggi, ada dapat sederhana dan ada dapat rendah walhal kerja kadang2 tu sama jer antara pegawai, hasil kerja lebih kurang jer...betul jugak cakap dier tuh, tp adakah rayuan itu akan didengari memandangkan keputusan telahpun dibuat. Ada makna ke semua tuh??? kang buat abis air liur jer...

Apa ada pada naik pangkat atau gred ni? orang kata apa lah kita nak gila kuasa? it's not about gila kuasa, gj tu satu hal la..dah tentu naik gred mesti naik gaji kan..tu satu yang bestnya, tp bila ko tak dapat sedangkan kawan2 lain yang kita rasa lebih kurang sama je macam kita dapat, kita akan rasa macam ada yang tak kene jer...teruk sangat ke aku ni pada persepsi management aku ... atau diorang ingat aku tak buat kerja ker? ceh kadang2 kerja aku sama jer banyaknya dengan orang yang dah naik gred...

sometimes feel very upset, never appreciated, demotivate....rasa nak pencen awal jer....aparaaa cuepac ni buat tuntutan nak lanjutkan umo bersara..dah sekarang jd 58...erm lambat la lagi aku nak pencen ni...dorang tak tau aku sekarang ni pun dah ada rasa nak pencen...lambat lagi tu..lama lagi nak kene servis....arghhhhhhhhh stress....




gambar ni takder kene mengena ngan cerita...heheheh saja jer nak redakan stres..besarnya cincin kehkeh...cincin ker topi nih...besarnya...cap poh kong ni tapi bkn aku punya...aku test ajer....kihkih

0 comments: