Monday, October 6, 2008

HARI INI HARI RAYA

pejam celik, pejam celik raya kembali lagi...cepat betul masa berlalu erk.... sedar2 dah tua ihihihik....... tua ker? ala rilek la....bagi orang sebaya aku nih kalo deir dah beranak pinak mungkin tak rasa tua kot, tapi kalo lum kawen cam aku nih mungkin orang kata tua...tapi nak kisah apa?!! rezki jodoh ajal maut kan Tuhan yang tentukan....sbb apa cakap camnih sbb masa raya tu ari ada gak orang tanya pasal kawen dan perkahwinan...ermmm jawabnya no comment ler cam artis hihihihk...

berbalik pada hari raya, memang la raya nih paling best untuk kanak2...tgk la dorang nih punyer ler happy...kene2 lak sumer balik kg aku dulu raya tahun nih... start aku balik ahad sampai hari Khamis raya kedua tuh riuh rendah la umah...hmmmmm...mana nak nyorok nih....nak curik2 makan time tak posa pun susah...ada lak si Una nih edisi siasat mak sedara dier tgh makan sampai kantoi...erm...dah ler kantoikan orang pastuh buat announcement 1 umah pulak tuh...mami jarum betul la dier nih...tak padan kecik...tahun nih beraya 2 ari jer..... yang lain2 lepak jer kat umah....

HARI RAYA PERTAMA


berposing di pagi raya bersama sebahagian anak2 sedara...tahun ni beraya kat luar..jimatkan letrik heheheh...pakai econd semula jadi... kat luar banyak angin hehehe


wahwahwa Una pandai posing yer...tahun lepas sombong kemain...tahun nih asyik muka dier jer enterframe...bukan main ramah...dah pandai bersosial sejak masuk sekolah kot


heheh sebagai tuan punya blog maka gambar aku ler paling banyak hahahah



sesi amek gambar sendiri hihihi


bersama kekanda2 ku..apasal la aku ada kekanda2 yang macam nih...tgk la tgn dorang tuh nak riak koleksi Poh Kong dorang ler tuh...erm tak paham...tapi sikit2 aku cam dah terkene jangkitannya...ala kasimmmm...


gambar semua...tapi ada yang takder..iaitu yang mengambik gambar hehehe



gambar di laman...erm tahun ni konsep baju raya cam dari material plastik jer hehehe rasa semakin kembang kelihtannya dalam gambar.... erm ke memang kembang tp buat2 tak perasan hehehe


erm gambar masa beraya umah Wak Minah...erm dier nih kakak bapak aku yang sulung... penuh ngan anak beranak aku jer nih heheheh


ni ler Wak Minah yang dok atas kusi ngan sebelahnya tuh mak aku....


ni masuk umah ke dua, umah Wak Sarman...abang bapak aku...yang ke berapa aku tak pasti...heheh suku sakat ramai nih payah nak hingat...baju putih kiri tu bapak aku ler..yang baju putih kain kotak2 tu ler tuan umah...kakak aku kata muka wak Sarman ni nampak cam semakin tegang jer...suntik botok ker ikikiki...bulan2 raya ni pun nak gosip ker....


uikkkk ada ekor lak si Baby nih...pakai kopiah 1 ari maintain sampai balik umah abes beraya...


kat taman mana lak dorang berposing nih...umah Wan Nafsiah kot....rumah nih ada kolam ikan depan tangga umah...cam nak terjun jer seko2 dalam kolam aku tgk....jakun betul la dorang nih...



wak nafsiah yang pakai baju kelabu tu ler...dier nih kaka ipar bapak aku...husbandnya iaitu abg bapak aku dah meninggal...

HARI RAYA KEDUA



bila raya nih asyik posing jer heheeh perasan cun ker hapa..heheh yer ler biasa2 tak pakai lelawa yer dak...maka ni la masanya nak perasan...lagipun amek gambar digital nih leh amek sesuka ati jer...


gi raya umah Wak Abas..yang berdiri tu ler...abang mak aku...hehehehe adik beradik mak tinggal sorang jer...kakak n abang sorang lagi dah meninggal ...


gambar depan umah sepupu heheheh...ada pertandingan spek sapa paling besor heheheh...aku ler menang sbb memang beso...hilang pipi aku nih rasanya....tapi spek pinjam jer kihkih...aisyah bukan main bergaya ngan spek pink...ngetop sangat ler tuh...


Kat umah Kak Tum...sepupu dari belah mak aku..dier dok umah mak dier yang dah meninggal.. erm ada banyak lagi gambar tapi tak larat nak masuk sumer ...hehehe..cukup ler tuh...semoga berjumpa lagi di Aidilfitri akan datang....




2 comments:

Kherun said...

Besnyer raya ramei2... cam eden ni ha, eden la sulung...eden la bongsu... Sib baik anak dah 3

safa said...

hhahahah ala ok ler tuh ado gak anak...den ni anak tekak jer ado kuikuikui