Wednesday, November 12, 2008

entah mengapa?!!

“Entah mengapa mataku ini, halaman orang tampak berseri, laman sendiri berwarna-warni, tak bererti, terlalu asyik memandang bintang, merenung bulan tinggi di awan, bumi dipijak rumput nan hijau dilupakan, entah mengapa sering terlupa rahmat yang tiba berbeza-beza, itu semua kurniaanNya tak terhingga…”
terdengar lagu nih kadang buat aku terfikir... Bersyukurkah aku pada rahmat tuhan? Bersyukurkah aku untuk segala kurniaan? Masih tidak cukupkah apa yang kumiliki di dunia ini? Mengapa masih selalu meminta dan meminta walhal segala-galanya telah sempurna dicipta dan diberikan olehNya?
kenapa yer? mungkin kerana kita manusia ni selalu meletak benchmark yang terlalu tinggi kot....asyik melihat yang lebih jer...jarang nak melihat yang kurang...yer la..selalu kita nak isteri / suami yang cantik/ hensem...nak rumah yang besar...nak kereta yag lebih besar... nak makan angin yang lebih jauh...nak beli peti ais yang besar...nak sofa yang gebu ....blablabla... sumer nak yang best2 jer... keinginan dan kehendak tu sumer melampau2...erm utk yang mampun takper ler....kalo tak mampu terkebil2 jer ler...hehehe

3 comments:

Kherun said...

Tu la... len kali wat cam copia tu... ada benchmark, ada juge std

ummicaca said...

bila nak masuk N3 rumah baru nih?? jangan lupa boh gambar banyak2...ngehngehngeh..

safa said...

yo ler....benchmark pun tak lepas camner nak letak enhanced standard lak nih kehkeh...

gambar umah? hahahah gambar umah togel ada banyak...tp nanti pun mungkin tak banyak beza kot...bajet ciput la katakan..