Thursday, January 1, 2009

tahun baru..apa yg baru?

bersesuaian dengan tahun baru Hijrah yang baru disambut isnin lepas..29 Dis 08..atau Awal Muharram 1430H...dan semalam tahun baru Masihi..Khamis 010109...cepatnya masa berlalu erk..tp aku lak tak berapa sedar berlalunya waktu itu...kehkeh...maklum la bz pindah umah
khamis lepas, masa cuti krismas aku cuci umah....sakit2 badan mau tanggal tangan nih...mujo tak tanggal...pastuh sabtu 27hb aku pasang lampu n kipas..bukan aku pasang wyerman yang pasang...hehe kalu aku yang pasang mau kene karan....merangkap masukkan barang, sikit2 perabot n sofa baru heeh bestnyer benda baru....Isnin tu g PD ada bengkel lak...kaco daun tul la...sampai rabu baru balik...kamis cuti tahun baru aku kemas2 cket la...tp x kemas pun...waaaaaaa....camana nih...semalam gak peti sejuk n msin basuh aku sampai heheh...best lagi sekali benda baru...hehehe tak sedar diri utang keliling pinggang nih mujo bukan utang ngan along...hehehe
so hari nih keje la sbb keje banyak...sok aku nak angkut almari n tv n katil kat umah sewa....erm penatnya nak kemas lagi...
tp sebenarnya aku datang td terus rasa nak balik lagi sbb geram...ada ke bilik yang aku transit skrg yang dah sesak ngan meja n dokumen2 utk 3 orang, pastuh td aku sampai je ada 1 lagi meja baru disumbatkan kat bilik nih...last2 meja dayah ni ditolak kat tgh2 habis aku nak lalu pun takleh...hampes tul la sapa yang buat arahan nih...otak pakai ke tak nih...ke otak taruk kat lulut? agak2 la kot yer pun...dah ler soh orang pindah cam komunis...tak sabar2..tempat nak pindah pun tak tau kat mana...main tibai jer..bila dah pindah macam2 hal lagi...sampai la ni mana ada line tepon kat sini, line internet pun kene share...pastuh macam2 dier buat..masa tu lah nak sumbat macam2 kat bilik orang..masa tu lah nak tampal karpet...nampak sgt takder planning...core bisnes dah terjejas teruk...kerja2 dah tentu terganggu...asyik masuk kerja nak kene angkut tu angkut ni kemas tu kemas nih...abes bila nak wat keje...tak paham la dorang nih....ada sesetengah orang bergembira dan bersenang lenang ngan benda nih...ada sesetengah pihak lak teraniaya...tak paham...
ni aku buat rasa malas nak masuk opis jer...rasa nak lepak kat umah baru jer menghayati umah heheheh...datang opis asyik sakit ati jer...hampeh betuiiiiii...nak p bank jap lah...jumaat rehat lama leh merayo merata2

3 comments:

maskjask said...

upload la sikit gambar umah hang lin...kalo dah sakit hati ...nasihat ku adalah supaya jgn fokus benda yg menyakitkan.. pk pasai umah hang jer la nih... dok kat opis..kalo tak leh buat kerja..dari hang layan api marah hang tu.. baik hang pk benda yg indah2..ok??

Bukan apa..kita ni mentimun lynn.. aku pon pernah merasa...dari letih pk benda2 tu..baik tak payah pk lah...

ummicaca said...

letih baca lin menceceh...walaupon sakit hati tu sebenarnya ditujukan kepada pengurusan dan sementelahan aku ni dah jadi org pengurusan, aku turut bersimpati ngan hang...
sekali diulangi kata kak mask, nak wat macamana kan, kita ni mentimun....
pe2 hal, kongsilah kegembiraan melayan hutang2 baru hang tu ngan kami.... rumah baru, peti ais baru, mesen basuh baru.... pakcik pasang lampu baru..ops!

safa said...

ehheh nanti la kalo sempat...takleh tunjuk gambar umah nanti malu semaks la nih ihihihihik...nanti kupilihkan kot2 ada yang sesuai...hehehheh