Wednesday, August 5, 2009

patut ke?

hmm ada cerita agak klaka seram la heheh... rabu lepas g Ipoh, spt biasa ada visit IPT la kan...teman si Dib ni nak g lawatan..ala2 mentor gitu kan.. aku drive n Dib sebagai penumpang...masa on d way tu lepas sampai Bukit Beruntung aku rasa macam tetiba stereng ni cam hilang kawalan sket...masa tu aku bawak dalam 110-120km/h...leh control la alhamdulillah tak terbabas...aku ke lane kiri...erm sebenarnya tayar belakang kanan da bocor kot masa tu..aku slow la sikit kan dalam 80-90 then aku rasa ok jer...aku pun jalan jer tanpa curiga sebenarnya tayar nih dah bocor ke hapa...maklum la aku kan baru tukar tayar seminggu sebelum g lawatan tu...jd cam confident la kononnya...menonong jer jalan hahah siap leh potong kete2 lain lak walau aku tak la bawak laju pun hehehe...sikit pun takder ati nak tgk what happened actually kat luar kete tuh...leh borak2 gelak2 cam takder pape...yang pelik takder lak kete lain nak hon ke apa ke...perasan ada perdana dier cam follow jap blkg pastuh dier potong gak...
bila dah nak dekat Sungkai tu cam ada bunyik gak kat luar..pekpekpek...siap leh cakap ngan Dib tuh bunyik apa erk...beg kita kat blkg belaga2 ker?...pastuh leh buat lawak lak..sebanarnya saya sedang memandu kete ke helikopter nih?...eheheh...jalan gak lagi tuh...sekali tak lama...bunyik bising atas jalan...hahaha rim dah kene jalan (sib baik tak kuar api)...masa tuh baru la ada ati nak benti...waaaa tayar dah abes melepek....masa aku benti ada lori benti gak...mamat ni baiknya ati tolong tukarkan tayar nih hehehe...dier tanya jack mana? ntah xtau aku jawab...mesti dalam ati mamat tu apala ini pompuan, tau bawak je, lelain hagham tak amek tau langsung...dier tolong la guna jack dier...in the mean time aku call gak peronda lebuhraya la kan...tp lum sempat peronda tu datang mamat tu da siap tukarkan hehehe...time kasih la..aku sempat tanya nama dier kata Mat...tima kasih la En Mat..dier pakai tshirt gudyear ..keje gudyear la kot...bawak lori AFPXXXX no tak ingat...jasamu dikenang walau tak kenal pun, aku nak bg upah dier takmo amek lak...semoga Allah mudahkan urusan hidupnya nanti....mujo ada orang baik ati, kalo tak nangis tepi hiway waaaaa...kalo abang aku ker bapak aku ke sedara mara rescue aku nih mesti kene bebel plus kene kutuk nih...sbb mamat tu tak kenal aku dier buat jer ler....mungkin dalam ati dier kutuk gak kot hiiii...ermmm sebelum balik dari Ipoh tu aku tukar la tayar tu kan...just in case...lari bajet bulan nih asyik tukar tayar jer...huuuu
moralnya banyak la benda aku tak tau dalam idup nih...sampai sekarang aku lum jumpa mana jack dalam kete aku...hehe pasnih nak carik...lagipun ni xprience pertama kete bocor kat jalan..dulu pernah masa tak jalan, terus g tampal (abg ipar aku gi pun masa tu hehehe)...waaaa malunya saya...leh claim tak tayar bocor sewaktu nak pegi menjalankan tugas rasmi ni?

4 comments:

Kherun said...

hehehe... cuba claim kat socso... hahahahaha

Selly Buke said...

apanya umat la...
ko tk rasa bergegar ke lin? hehehe.. pe2 pun alhamdulillah ko selamat ngan Dib..

Don & Nor said...

memang sungguh2 tak patutlaa...

safa said...

hahahahah mau jadi apa? tarzan? (skrip hj bakhil dalam cerita doremi)...kuang3 sadis tp klaka