Monday, October 26, 2009

LAWATAN APA

hehhe sekrang ni aku sedang berada di KU Inti (ahadd lepas baru balik Muo ada edufest)....arghhhhhh penat....now ada lawatan APA (academic performance audit)..nak melihat tahap kesihatan KU ini (health check katanya...sejak bila jd dr ni) ....camner la aku leh terjebak nih...aku tak bersalah dan aku tak berkaitan....hehehhe tp bestnyer lawatan APA ni tak banyak koje....coz panel2nyer dah tau keje masing2...jd biar jer dema...tp lecehnya malam pun ada sesi meeting...meeting MQA n assessors2..dok bincang apa nak wat esok dan agihan tugas antara panel2...so kurang la masa aku nak berenang atas katil...hotel Nilai Spring ni baru ..bilik luas...tp xde karpet...so masih wangi ler...tak ler kepam bau kapet buruk ker....hehehhe dinner malam td pun lazat ... (rasanya lazat dan free so lazatnya berganda dari biasa ) bekpas td tak pun sbb sindrom sayang tinggalkan katil hehehhe...huduh perangai kehkeh...
sekali lalu lawatan audit ni cam lawatan program accreditation yang dijalankan oleh AACCUP filipin yang aku g internship itu hari. tp dema akreditasi program...ni institusi...number of panels involved...agihan tugas...their independence dalam buat kerja evaluation...orang mqa takyah datang pun takper...tp peringkat awal ni musti pergi...aku agak2 2-3 tahun akan datang mungkin mqa takyah pergi...atau mqa leh anta pegawai2 biasa jer la kot...takyah bos2...hehehhe..itu agak aku jer ler...tertakluk pada management la, aku sekadar membuat andaian ajer

0 comments: