Wednesday, April 2, 2008

FAMILY DAY MQA

Jumaat lepas 28 Mac 2008, opis kitorang g family day kat Melaka...lokasi....Everly Hotel & Resort...pernah buat family day dulu kat cni...tahun 2003 kot...masa tu nama dier Riveira Bay Resort...sekarang sudah tukar nama....hmmmmm rasa dah lama tak pegi family day.....tahun lepas takder family day...hujung 2006 ada kat Taiping, tapi masa tuh aku tak g sbb aku pergi berpoya2 kat KK..erm camana leh clash tarikh nih...takper la....

bak kata big bos family day tahun 2008 ni mungkin yang terakhir dalam bentuk camnih (yang konon2nya grand ni lah hahahaha)...tp aku suker family day nih sbb ada lucky draw dengan harapan dapat tv ker mesin basuh ker peti sejuk kedai ke..tv lcd ker...set sofa ker...set barangan kemas Habib Jewel ker cam akakkkk Ogy pakai masa ABP arituh...ceh impian melampau2 heheheheh...harap2 ini bukan yang terakhir...

dalam kul 2 bertolak ke Melaka...bersama Mawar n Kamala....ikut tol Ayer Keroh...tersesat gak tp sempat berpatah balik ke landasan yang betul kihkihkih..apara baca peta pun tak tahu ...iskkk...

dalam kul 5 sampai..welcome drink dulu...sedapnya makan buah naga kat Melaka...kehkeh...sebab lapa kot...ditambah ciku kihkihkih...aparaaa makan jer...



belah malam tuh family day dimulakan dengan acara rasmi..cramah kesihatan yer oleh En Suhardi dari MSN...dier pernah datang opis dulu beberapa tahun lepas...cerita benda ni jugak la....tapi refresh ler nih...biasa lah semuanya pasal makan dan pemakanan, exercise, kalori potpet2...rasa macam dah tau tapi tang mengamalkan tu selalu fail heheheh...menurut kata penceramah tips nak makan...spy tak makan banyak:

1. minum air kosong dulu cket
2. pastuh makan buah
3. pastuh guna pinggan kecik jer spy kita tak amik banyak...hahahaah

ada lagi ni je yang teringat la nih...macam dah tau jer teori ni tapi bila jumpa makanan lupa lak..belasah jer...kene2 lak bila buffet kat hotel..iskkk bila nak insaf....



gambar masa ceramah.....

esoknya, hari sabtu bangun awal pagi...6.45 am dah lepak kat tenis court...ada acara senam robik...



papehal posing dulu....ap tu ..pagi tu dah nak exercise...kalu ler waktu2 biasa camnih boleh amalkan kan bagus...hihihihi...

instuctornya..Cik Nana...very fit...best bersenam ramai2 nih...terkinja2...kihkihkih....dekat 1 jam gak la....woo urat2 dah mula rasa sengal...tp masih ok lagi masa tuh....abis sesi senamrobik kita sarapan...

pas sarapan tu sesi buat Ujian Umr Fisiologi...ada 10 test...kalu dapat score 90 over 100 kira umo baru 20 la...ahahahaha..aku buat semua ujian tuh...dan most of daripada ujian2 tu berjaya kecuali nak wat sit up...huwaaaaa...naper takleh bangun nih....tp skor yang aku dapat berpadanan ngan umo ok ler kan....ahahahah kira muda lagi nih



sementera menunggu instruktor...posing dulu heheheh



masani kitorang exercise lagi la jugak..urat2 saraf ku semakin terkezut2...pastuh lunch la kan...

belah petang ada treasure hunt lak...ni tak la wajib..sapa nak join jer...apahal la aku bg nama arituh dah rasa menyesal lak...kaki dah makin sakit...tp sebab dah kasik nama tak pegi kang ahli grup marah lak kang...so semua ada 13 grup...dalam satu grup ada dalam 5 @ 6 orang....



masa ni berkumpul dulu ramai2 yer di tenis court...dengar arahan....actually dalam kawasan hotel jer...tp instruction dier asyik soh ke depan...ke belakang...ke pantai...ke parking..ke ball room...tu yang tak larat tuh.....ni group aku Ultraman Taro hahahahah.....kelakar la naa grup..gaban ada, Ogy n Frenzz ada, banyak nama kartun heheheh...



Ultraman Taro fireeeee....hahahaha grup aku dapat no 10 kot hahahahahaha....mujo bukan last sekali...pas treasure hunt ni mak ai dah rasa semacam jer kaki nih...sengal semacam jer...takut sok tak larat nak senamrobik lak....

sebelah malamya..malam kedua la kan... malam Ahad...ni la malam yang kira ditunggu2...Malam Citra Pesona...utk HKL ni semua warga MQA dibahagikan kepada 4 grup...Genuak (grup aku), Petai, Jering dan Kerdas...so setiap kumpulan kene ada wakil wat persembahan ...karaoke...aku tak masuk la..kang ujan guruh petir lak kalo aku yang nyanyi heheeh...jd penonton sambil makan adalah paling best....sambil gelakkan orang ...masa tu jugak sesi lucky draw dibuat...tp hadiah tuntut kat opis yer...tak kuasa depa nak bawak ke Melaka...buang karan jer...hehehehe..aku dapat table fan ok la....



sambil makan kita posing....





ni persembahan grup aku...

dan grup2 lain...

grand jugak dorang nih...







mas ani jugak..diorang buat Anugerah Staf Popular..ada la kategori paling mesra, ceria, sporting, serius....pakai vote...ni le pemenangnya...kategori serius heheheh jgn marah letak gambar kat cni......



tapi nampaknya ada pencabar dari kumpulan kanak-kanak...comel tp serius..bak kata maknya bakal mufti ni kene serius heeeeeee...aminnnnnnn....tak caya cuba tengok..mahal senyum dier nih

Hari Ahad tu ari last, pagi2 tuh senamrobik lagi heheheheeh....walau kaki dah sakit2...turun gak sbb rasa sonok....pastuh sarapan...sementara nak tunggu acara Sukaneka, kitaong geng bujang2 nih sempat la bergambar2...



dalam ramai2 yang bujang nih jgn tak tau ada mak orang saja menyamar...datang tak bawak family heheheheh..





beg matching ngan baju....jgn jeles heheheh...








pas posing2 g join sukaneka jap...sumer aku masuk kot...acara makan buah ada ker pagi2 soh makan buah dah ler baru sarapan...last aku kunyah aku luah balik hehehehe...acara bawak epal pakai dahi pun ada...boleh ker...aku pakai spek orait ler...melekat cket dier kat dahi....pastuh masukkan jarum dalam benang....tu patut acara indoor tuh...boleh plak jd acara outdoor..iskkkkk...ala sumernyer just for fun...kalah ke menang tak penting...yang penting enjoy dan dapat hadiah hheheheheh....habis sukaneka dorang buat acara bola tampar pantai n bola sepak pantai...yang nih tak join...heheheh kaki bangku mana leh join...lagipun kaki aku nih dah bagai nak tercabut...mujo tak tanggal kepala lutut nih kalo tak camner nak balik KL ermmm...



1st time nih tgk orng mian bola pakai kain pelikat heheheh cam baru lepas sunat jer....kehkeh...yang main bola tampar pun sama...aku gelak jer tengok kihkihkih..apa2jer la janji enjoy...bukan selalu dapat berkumpul utk bersukaria..yer dak....

pastuh aku naik rehat jap, mandi2...acara penyampaian ahdiah aku tak g pun....pastuh kul 12 check out, makan, kutip hadiah...sapa tolong amikkan hadiah tu tq lah yer....n balik...arghhhhhh sakitnya kaki nak drive balik...alhamduliillah selamat sampai...masa aku turunkan member kat Hentian Serdang tu aku pun turn gak nak solat..jalan terkengkang2 segan lak orang nengok mujo hentian tu kecik tak ramai orang sangat....Isninnya aku cuti ler...dah apply awal2 sbb tau pas family day selalu pancit..arinih pun kaki masih sakit tp much better than Ahad tuh....erm...chowwww...ujan lebat giler nih canner nak balik...iskkkkkkk





0 comments: