Tuesday, June 17, 2008

KELANTAN LAGI...


Baru jer tandatangan opsyen pencen 56 / 58 tadi...hmm....aku pilih 56 jer....malas nak keje lama2...dalam situasi macam ni...dalam keadaan yang kadang2 kita rasa tak dihargai pun maka wajarlah aku pilih yang minimum jer...takyah sakit kapla lama2... dan kalaulah ada rezeki.. aku ada hati nak pencen lebih awal lagi heheheh..pencen pilihan....kalaulah...yerlah bukan kita tahu apa akan terjadi pada masa depan....

minggu lepas hari khamis 12 Jun 08 aku g Kelantan, ada MOHEX kat sana....macam biasa la kat MOHEX tu apa lagi kalo bukan jadi gro...jaga booth pameran n bagi talk kat guru-guru kaunseling dan satu sesi lagi bagi talk kat pelajar2 sekolah mostly tingkatan 5...pergi bertiga ngan Sham n Wani...Sham dier bagi talk kat Kg Putat n Pasir Mas...

bila dah sampai sana tu hari mula2 tu lepas check in terus merayo ke pasar2 di KB tu ler...stay kat Grand Riverview...mula2 g Pasar Siti Khadijah, Buluh Kubu n last sekali pasar MPKB tuh....kene round sumer kedai pasar sebab carik tudung kak kiah... tudung yang belum banyak di pasaran la katakan...melilau mata ni carik sampai nak juling hihihihhi...mujo jumpa setelah 77 kedai kitorang masuk heheheheh



ni ler tudung yang mahal sangat tuh hehehe RM80.00 erm...yerlah mahal nak bayar man power tuh nak jahit manik halus2 nih harus leh buta....tu dier caj mahal...lagipun masih baru di pasaran camtuh ler....



ni tudung yang aku beli plak hehehe...yang ni aku beli tuk akak2 aku kirim hihhihi..yang ni pun dah turun rege...dalam 27-28 leh dapat ikut kedai ler...kakak tu aku bodek kata dier paling cantik kat Kota Baru ni terus bagi 25RM selai heheeheh...patut dier puji aku spy aku beli...ni aku puji dier lak supaya bagi harga murah hehehehe...tp selai jer yang dier bagi murah....



gambar dalam pasar Buluh Kubu...antara 3 pasar ni dier leh nampak bangsawan cket...regenya pun mungkin mahal cket kot...yer ler pasar ni sejuk ada aircond...mesti ler mahal cket hehehehe



Sham selaku 'batik expert' cuba menunjukkan keterorannya mengulas pasal songket pulak hehehehehe yer ker aku tibai jer sebenarnya....kihkihkih



hehehe tak mampu beli aku amik gambarnyer dah ler hehehehe...tu ler pegi berjalan dalam keadaan RM yang kureng camtuh ler...tahan jer perasaan nih heheheeh...



penat berjalan kita duduk la pulak heheheh sambil menikmati rasa sejuk aircond....



eheheheh sempat lak berposing...kehkeh....tghari tu makan kat pasar Khadijah tu ler...makan nasik tuk 3 orang baru 8.50 jer hmmmm lauk ayam n daging....murah kan...

belah petang pulak pergi rumah mekja kat Pasir Mas...dier kan dalam pantang...nak tgk baby dier.....sepupu dier tolong amik...tima kasihlah susah2 jer hehehehe..kat umah die mak dier hidangkan laksam..erm sedapnya.....siap tambah2 lak...hehheh dasar tak reti malu hihihih....



alamak nangis lak si amira sofea nih ...salah timing ke aku nih amik gambar waktu dier nangis...takper lah ....nanti bila mak dier dah masuk kerja balik mesti ada banyak koleksi gambar dier leh tgk heheheeh....



yang ni kakak dier sentiasa bersedia posing heheheehh

soknya berulah pergi jaga pameran...tempat dier kat Dewan Kompleks Belia dan Sukan Kota Bharu....naik teksi



duduk2 sementara tunggu teksi eheheheh



di dewan pameran...ni pagi sangat ni baru bukak kedai lum ada orang hehehe...bila dah ramai org mana sempat nak amik gambar yer dak....sebab masa tu gro kene bertugas...



gambar wat kenangan jg pameran...



belah petangnya balik ke hotel dengan member si Sham hehehe...on the way tu singgah makan nasik kerabu kat kedai x-gewe Sham hehheheheh...sedapnya nyumnyum...hahahah sorilah Sham aku pecahkan rahsia....



masa balik sblm naik flight makan kfc dulu...kat kfc pun amek gambar ker....heh






2 comments:

SweetHeArT said...

eloknyerr ko nih di letak lam group tourism department hahah as tourist guide...xpe byk berjalan byk pengalaman ..aku nih PJ pun tak khatam lagi...nanti journey to Dubai i fetch u n we will shopping together for longgg nite ,,,c u dear

safa said...

ah yo ler...bila ler tuh?? dah keje aku kene mengakreditasi program IPT, maka aku kene ler pergi jalan.. aku da fail lagi ke Miri, KK, Kch, sg Petani, JB sumer kene arrange b4 bulan pose le nampaknya...harap2 dapat ler setelkan sebelum posa lawatan jarak jauh ni...kalu kolej dekat2 cni jer tak per ler bila2 pun