Sunday, June 29, 2008

PTK 2 (Umum)

Yuhuuuuuuuu...aku baru jer kuar dari bilik Bestari tuh...amik exam PTK 2...aku jer plak calon PTK 2 (aku ler tuh calon pertama PTK2 hehehehe...pioneer..betui ker aku eja nih....tibai jer)...PTK 1 ada ler Kak Ira, Kak Shidah n Tan mai....uhuhuhuhuk...Selly mana hang p? masih sakit kapla ker...aku amik jer....ingat nak tgk soalan jer tp aku dok jer lah test market kot ada rezeki...soalan dier aku rasa tak la susah sangat tapi agak susah nak jawab sebab tak baca..tu la cuti soh baca buku..aku g merayo ke Poh Kong eheheheeh...tp tu terapi stress paling mujarab hahaahah...ceria jer rasa bila balik heheheheh.....
Soalan PTK 2 Umum ada 8 jawab 5:
1. Komunikasi - definisi komunikasi (4 markah), kemahiran komunikasi untuk menarik minat orang (8 markah), kemahiran komunikasi......... (tak ingat la wording dier)...(8 markah)
2. Cuti (ni dier bagi situasi) ada 4-5 anak2 .
3. Pemimpin - bincangkan pemimpin yang adil (10 markah) dan syura (10 markah)
4. Piagan pelanggan (4 ciri utama piagam pelanggan).
5. 8 elemen utama dalam penyediaan surat / dokumen rasmi.
6. Sikap dan etika penjawat awam, kaitaan dengan bidang tugas..integriti, ikhlas, tekun dan bekerjasama.
7. Sikap dan nilai (pasal integriti, akauntabiliti, neutraliti dan ada 1 lagi.)
8. Soalan ni pun lebih kurang nilai2 seperti soalan 6 dan 7...cam lebih kurang ajer)..
tu ler harap leh jadi panduan masa depan la yer dak...tp soalan tu aku susunan ikut ingatan aku jer bukan susunan sebenar....hahahaha.....

0 comments: