Monday, June 30, 2008

PTK 2 (Khusus)

baru abis exam tadi...huh sakit kapla nih....sapa soh tdo amlam tdi kul 10 dah tdo...hehehe last aku merepek apa ntah masa jawab tadi...hehehe malu ngan pemeriksa kertas...ahahahah

PART A (jawab 2)

1. tanggungjawab urusetia mesyuarat (sebelum dan selepas meeting).

2.

PART B: (jawab 3)

1. COPIA (HEP internal review dan MQA external audit)

2. COPPA (9 areas dalam COPPA, huraikan dua daripadanya dan beza benchmarked standard dan enhanced standard)

3. Universiti Apex (definisi dan huraikan 4 ciri2 universiti Apex).

4. Peranan MQA dalam membantu kerajaan dalam menangani isu pendidikan tinggi dari segi penarafan IPT program, pembelajaran sepanjang hayat, masalah sijil tidak diiktiraf / sijil palsu.

5. peranan bhg hubungan awam dalam memperkenalkan MQA.

6. Fungsi urusetia MJA dan ada satu lagi soalan.

7. nilai taraf (ada sebutkan beberapa kelayakan dan dia tanya kesetaraannya, lagi sijil kemahiran dalam MQF berada di mana dan ada 1 lagi).

8. dia bagi kotak2 program accreditation, pastuha da audit institusi pastuh ada self accrediting status ..ala yang dier kaler ijau, merah,kuning ke ahpa tuh...pastuh dier soh terangkan.

9. MQR (apa MQR? apa maklumat yang ada dalam MQR dan apa kepentingan MQR tu yang boleh menggalakkkan aktiviti jaminan kualiti yang lain)...

ada banyk lagi nih ...lupa la pulak heheheh nanti kalu ingat eden update laie yo....

2 comments:

mommy anis said...

makcik lyn...

soklan ko tu..nak kata senang tak jugak...susah jugak...

tp ada a few yg aku baca....aku rasa buleh jwb jek..

wah...konpiden jek aku kan....kekekeke

safa said...

hhehehehe kalo baca aku rasa memang leh jawab hihihik...masalahnya tak baca... bab jawab memang aku pun jawab cuma sama ada jawapan tu betul ke dak hahahahhak....kesimpulannya mungkin soalan TK2 tak banyak beza kot dengan TK1...soalan Umum semalam pun cam tak banyak beza kan...